Dwie premiery – Chinese Frontiers oraz Cooking Simulator 2: Better Together – to najważniejsze wydarzenia w 2025 r. i kamienie milowe rozwoju Big Cheese Studio S.A. Kultowa gra Cooking Simulator pojawi się również w wersji mobile, a spółka rozszerza ten obszar działalności i swoje kompetencje o platformę Roblox. Kolejnym kierunkiem jest wirtualna rzeczywistość. Notowany na GPW polski producent i wydawca gier pracuje nad własną wersją VR rynkowego fenomenu, czyli Cooking Simulatora.
Mobile, VR i rozwój zespołu
Główny filar Big Cheese Studio S.A. to produkcja gier. Wraz z kolejnymi etapami działalności spółka stawia również na projekty wydawnicze, mobile oraz wirtualną rzeczywistość. – To jeden z naszych priorytetów, który umożliwia nam dywersyfikację działalności. Na potrzeby Cooking Simulatora wykorzystujemy silnik Unreal Engine. Zatem można powiedzieć, że jesteśmy sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem – także w kontekście przychodów z dystrybucji wersji VR. Dzięki temu możemy bardziej elastycznie reagować na dynamicznie zmieniający się rynek, coraz bardziej ukierunkowany na mobile i model F2P – wskazuje Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A. Poza Cooking Simulatorem, w wersji VR planowane są również jego dodatki (DLC), w tym Cakes & Cookies.
Celem Big Cheese Studio S.A. jest nie tylko dywersyfikacja przychodów oraz poszerzanie kompetencji zespołu, ale również wzmacnianie obecności na rynkach – globalnym i chińskim – w roli partnera technologicznego. Z kolei w marcu 2025 r. Big Cheese Studio S.A. parafowało umowę z ISG Gaming i Silk Road Games S.A. na development znanej z platformy Roblox gry Baby Blake’s Guns & Glory i dostosowanie jej do wymagań rynku mobile.
Wzmacnianie zespołu ma strategiczne znaczenie dla spółki, która rozpoczęła działalność w 2018 r., a w grudniu 2021 r. zadebiutowała na Głównym Rynku GPW. Dziś Big Cheese Studio S.A. tworzy ponad 30-osobowy zespół. Spółka współpracuje również z wieloma partnerami i studiami z sektora gamingowego, w tym z obszarów: mocupu, animacji, produkcji dźwięku czy efektów specjalnych.
Zarząd Big Cheese Studio S.A. prezentował plany wydawnicze i biznesowe oraz perspektywy rozwoju podczas webinaru inwestorskiego. Omówił też wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. – w tym przychody netto wynoszące 1,7 mln PLN i zysk EBITDA w wysokości blisko 0,7 mln PLN – podkreślając, iż należy patrzeć na wyniki w ujęciu porównywalnym. Tym bardziej, że w ubiegłym roku przychody netto Big Cheese Studio S.A. przekroczyły 11,3 mln PLN (wzrost o blisko 5% r/r), a zysk netto na poziomie 6,9 mln PLN stanowił niemal 3-krotność wyniku z 2023 r. Co ważne, powtarzalne generowanie przychodów ze sprzedaży pozwala Big Cheese Studio S.A. na realizację projektów rozwojowych, zaplanowanych na 2025 r. i kolejne okresy. Wcześniej spółka zyskała także mocną rekomendację „kupuj” od DM BOŚ.
Rekord jeszcze przed premierą
Spółka intensywnie pracuje nad najważniejszą produkcją – Cooking Simulator 2: Better Together. Dopisek oznacza wprowadzenie oczekiwanego przez graczy trybu kooperacyjnego, natomiast o ogromnym zainteresowaniu świadczy rekord zapisów na playtesty. Na długo przed ich rozpoczęciem lista chętnych osiągnęła niemal 90 tysięcy, a pierwsza zamknięta próba – 500 dwuosobowych teamów (gracz i zaproszony przez niego partner co-op) – została wypełniona w pierwszych godzinach od otwarcia. Testy i udoskonalanie produkcji potrwają aż do premiery w II połowie 2025 r.
– Fundamentalne są dla nas doświadczenia graczy. Budujące jest ogromne zainteresowanie drugą częścią Cooking Simulatora oraz bardzo pozytywny feedback. To nasza kluczowa produkcja z perspektywy biznesowej – kontynuująca sukces pierwszej części gry, która od premiery w 2019 r. zapewnia wysoki poziom sprzedaży i rentowności. Równolegle z pracami nad sequelem rozwijamy ją, a dedykowany zespół dba o aktualizację, przygotowuje „live events” i wspiera DLC – komentuje Łukasz Dębski. Na 2025 r. planowany jest kolejny dodatek do Cooking Simulator – BBQ – realizowany wyłącznie przez Big Cheese Studio S.A.
Chinese Frontiers już w czerwcu


Gracze mogą już odliczać dni do premiery wyjątkowego symulatora – łączącego strategię, przygodę i budowanie – od lokalnych wiosek, po Wielki Mur Chiński. Jeszcze wcześniej – na początek czerwca – planowane jest jego demo. Czas naostrzyć dłuta i zacząć przygotowywać najlepsze strategie, gdyż tego lata będziecie budować historię – zapowiada graczom twórca produkcji, Solid Games. Big Cheese Studio S.A. jest globalnym wydawcą Chinese Frontiers, wzmacniając swoją pozycję na międzynarodowym rynku symulatorów.
Jednak nowa produkcja to nie jedyny z filarów obecności polskiego studia w Chinach. – To czołowy rynek dla światowego gamingu – jednocześnie bardzo specyficzny. Sukces można tam osiągnąć zupełnie inną drogą niż na innych rynkach. Dlatego razem z Silk Road Games